Förordningar

Allmänna Villkor

Att göra en beställning på Matterhorns grossistwebbplats innebär att köparen samtycker till följande samarbetsvillkor.

Matterhorn är en grossist (nedan kallad: Grossisten) och säljer endast produkter till affärsenheter och egenföretagare återförsäljare. Beställaren (nedan kallad köparen) försäkrar att han/hon utför denna åtgärd på uppdrag av och till förmån för affärsenheten. Försäljning på Matterhorn Wholesales webbplats är inte föremål för konsumentlagstiftning. Ägare till Matterhornsgrossisten är företaget Matterhorn Moda Sp z o.o. med huvudkontor i Mysłowice, Katowicka Street 51, Polen. Tax Identification Number (TIN): 8961552779, moms EU: PL 8961552779 REGON: 364871017.

Att lägga en beställning

Köparen kan lägga en beställning manuellt på Matterhorns webbplats eller automatiskt via API.
Grossisten kräver ingen minsta beställningskvantitet.
När köparen gör en beställning är köparen skyldig att tillhandahålla fakturerings- och fraktinformation (inklusive företagets namn och korrekt EU-momsnummer för EU-baserade enheter). Om leveransadress och faktureringsadress är olika ska detta noteras i fältet ”ytterligare information”. Fakturan kommer att utfärdas på grundval av uppgifter från köparen.
Grossisten ansvarar inte för fel som uppstår på grund av ett systemfel eller för fel som uppstår under kommunikationen mellan Köparen och dennes servrar. Grossisten ansvarar inte för felaktiga uppgifter som Köparen lämnar vid beställning. I synnerhet kan fraktkostnader, momssats eller pris på varor inte betraktas som slutgiltiga och kan korrigeras.
Köparen är skyldig att förse Grossisten med korrekt e-postadress och mobilnummer under kassaprocessen. Misslyckade leveranser av beställningar utan denna information kan inte kompenseras.
Grossisten förbehåller sig rätten att vägra att utföra beställningen eller en del av beställningen. Om en beställd produkt inte är tillgänglig vid tidpunkten då beställningen slutförs, förser grossisten köparen med tillgängliga produkter bland de beställda, och summan för den ej tillgängliga produkten, som redan har betalats för, överförs i formen av en överbetalning till Köparens betalningsbalans. Överbetalningen kan användas av köparen för nästa beställning. På begäran av Köparen, adresserad i skriftlig form, kommer överbetalningen att återbetalas till Köparen på ett sätt som överenskommits mellan Grossisten och Köparen. Som standard kommer återbetalningen att utföras på samma sätt som den första betalningen.
Köparen är skyldig att övervaka sin beställning i kundpanelen på Grossistens hemsida. All information om produktbrist kommer att visas i denna kundpanel.
Varorna beställs efter att du har tryckt på knappen ”ORDER” på Wholesale-webbplatsen och i förväg lämnat in all nödvändig information.
Genom att lägga en beställning ger Köparen även Grossisten tillåtelse att behålla Köparens personuppgifter i Grossistens databas. Uppgifterna kommer endast att användas för att utföra beställningen och för marknadsföringsändamål. Produkter och webbplatsinnehåll
Sortimentet som erbjuds av Grossisten är helt nytt. Den kommer från juridiska källor och är fri från defekter.
Grossisten har ansträngt sig för att säkerställa att beskrivningar och bilder av produkter i vår butik har kontrollerats, dock är vi inte ansvariga för ändringar som görs av tillverkarna och beskrivningsfel. Eventuella prisförändringar beror på förändringar i tillverkarnas priser.
Grossisten ger Köparen tillgång till integrationsfiler: XML, CSV och Excel-format. Dessa filer innehåller följande information: produkt-ID-nummer, lagertillgänglighet, beskrivning på 11 språk (polska, engelska, franska, tyska, nederländska, rumänska, italienska, ungerska, ryska, tjeckiska och slovakiska), länk till bilder, priser (exklusive moms). ).
Grossisten ger köparen tillgång till API-dokumentation.
Grossisten ansvarar inte för teknisk assistans.

Handläggningstid och leverans

Normal handläggningstid är 1-5 arbetsdagar. Den tid som krävs för att slutföra beställningen för en given produkt anges i varukorgen och i XML-filen som finns tillgänglig på webbplatsen. Leveransen tar ytterligare ett par dagar. Därför är mottagningstiden = handläggningstid + leveranstid. Av skäl som ligger utanför Grossistens kontroll, såsom ogiltig adress, tullförfaranden eller andra orsaker, kan leveranstiden ta längre tid.
Grossisten börjar behandla varje beställning efter att ha mottagit betalningen. Vid betalning via banköverföring kan Köparen skicka en betalningsbekräftelse till Grossisten för att påskynda behandlingen av en beställning.
Produkterna reserveras efter att betalningen har krediterats på Grossistens konto.
Grossisten tillåter inte att en beställning annulleras eller göra några ändringar i en beställning när betalningen har krediterats till grossistens konto